Internetový obchod maldo.cz
I. Identifikace obchodníka
1.1. Tento reklamační řád (dále také jen “RP”) upravuje právní vztahy mezi spol
Obchodní firma: Maldo SK s.r.o.
Sídlo společnosti: Maldo Maldo, s.r.o: Gudernova 294/24, Košice – městská část Západ 040 11, Slovenská republika
Zapsaná v obchodním rejstříku Městského soudu v Košicích, oddíl Sro, vložka č. 52770/V
IČO: 53962401
DIČ: 2121589701
IČDPH: SK2121589701
Bankovní účet: CZ29 2010 0000 0020 0327 5383
Prodávající je plátcem daně z přidané hodnoty
(dále také jen “Prodávající” nebo “Obchodník”) a každá osoba, která je Kupujícím produktů nabízených Prodávajícím na Webových stránkách Prodávajícího a která vystupuje v postavení spotřebitele ve smyslu dalších ustanovení těchto Všeobecných obchodních podmínek a příslušných zákonů definujících spotřebitele, a to v rámci platných právních předpisů Slovenské republiky, zejména následujících zákonů: zákon č. 108/2024 Z. z. o ochraně spotřebitele a o změně a doplnění některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů, zákon č. 89/2012 Sb. Občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů, s výjimkou bodu 4.4. tohoto reklamačního řádu, který upravuje právní vztah mezi obchodníkem a kupujícím, který nevystupuje v postavení spotřebitele.
1.2. E-mailový kontakt a telefonický kontakt na prodávajícího je:
E-mail: info@maldo.cz
Telefonní číslo: +420 720 117 531
1.3Adresa pro zasílání písemností, stížností, odstoupení od smluv je:
Maldo SK, s.r.o. Trieda SNP 88, 040 11 Košice, Slovenská republika
II. Základní ustanovení
2.1. Tento reklamační řád upravuje právní vztahy mezi kupujícími, kteří jsou spotřebiteli, a obchodníkem.
III. Uplatnění práva z odpovědnosti za vady
3.1. Kupující může uplatnit práva z odpovědnosti za vady pouze tehdy, pokud vadu uplatnil u prodávajícího bez zbytečného odkladu, nejpozději do 24 měsíců ode dne převzetí věci. Nebude-li vada v této lhůtě vytknuta, práva z odpovědnosti za vady zanikají.
IV. Odpovědnost za vady
4.1. Prodávající odpovídá za vady, které má prodávaná věc v době jejího dodání a které se projeví v průběhu dvou let od dodání věci.
4.2. Je-li předmětem koupě věc s digitálními prvky, u níž má být digitální obsah nebo digitální služba dodávána nepřetržitě po sjednanou dobu, odpovídá prodávající za každou vadu digitálního obsahu nebo digitální služby, která se vyskytne nebo projeví během celé sjednané doby, nejméně však do dvou let od dodání věci s digitálními prvky.
4.3. V případě použité věci si strany mohou sjednat kratší dobu odpovědnosti prodávajícího za vady, než je uvedena v odstavcích 4.1 a 4.2, nejméně však jeden rok od dodání věci.
4.4. Prodávající odpovídá za vady, které má prodávaná věc v době jejího dodání kupujícímu a které se projeví v době 6 měsíců od dodání věci, ledaže kupující jedná v postavení spotřebitele.
V. Práva z odpovědnosti za vady
5.1. V případě, že prodávající odpovídá za vadu prodané věci, má kupující právo na odstranění vady opravou nebo výměnou, právo na přiměřenou slevu z kupní ceny nebo právo od kupní smlouvy odstoupit. 2. V případě, že prodávající odpovídá za vadu prodané věci, má kupující právo na odstranění vady opravou nebo výměnou
5.2. Kupující může odmítnout zaplacení kupní ceny nebo její části, dokud prodávající nesplní povinnosti vyplývající z jeho odpovědnosti za vady, ledaže je kupující v prodlení se zaplacením kupní ceny nebo její části v době vytknutí vady. Kupující je povinen zaplatit kupní cenu bez zbytečného odkladu poté, co prodávající splnil své povinnosti.
5.3. Práva z odpovědnosti za vady, včetně práva dle bodu 5.2., může kupující uplatnit pouze tehdy, vytkl-li vadu do dvou měsíců od zjištění vady, nejpozději však do uplynutí lhůty dle bodů 4.1. až 4.3. tohoto reklamačního řádu.
5.4. Uplatnění práv z odpovědnosti za vady nevylučuje právo kupujícího na náhradu škody způsobené vadou.
VI. Prohlášení o vadě
6.1. Vadu lze reklamovat v kterékoli provozovně prodávajícího, u jiné osoby, kterou prodávající oznámil kupujícímu před uzavřením smlouvy nebo před odesláním objednávky, nebo prostřednictvím prostředků komunikace na dálku na adrese sídla nebo místa podnikání prodávajícího, případně na jiné adrese, kterou prodávající oznámil kupujícímu při uzavření smlouvy nebo po uzavření smlouvy.
6.2. Pokud kupující reklamoval vadu poštou, kterou prodávající odmítl převzít, považuje se zásilka za doručenou dnem odmítnutí převzetí.
6.3. Prodávající vydá kupujícímu písemné potvrzení o vadě bezprostředně poté, co kupující vadu vytkl. Prodávající v potvrzení o vadě uvede, v jaké lhůtě má být vada odstraněna v souladu s § 507 odst. 1 zákona č. 40/1964 Sb. občanského zákoníku v platném znění. Lhůta oznámená podle předchozí věty nesmí být delší než 30 dnů ode dne, kdy se vada projevila, ledaže je delší lhůta odůvodněna objektivním důvodem nezávislým na vůli prodávajícího.
6.4. Odmítne-li prodávající odpovědnost za vady, oznámí kupujícímu písemně důvody odmítnutí. 5. Prokáže-li kupující odpovědnost prodávajícího za vadu znaleckým posudkem nebo odborným vyjádřením vydaným akreditovanou osobou, autorizovanou osobou nebo notifikovanou osobou, může kupující vadu vytknout opakovaně a prodávající nesmí odpovědnost za vadu odmítnout; na opakované vytýkání vady se nevztahuje § 621 odst. 3 zákona č. 108/2024 Sb. o ochraně spotřebitele a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů. Na náklady spotřebitele spojené s vypracováním znaleckého posudku a odborného vyjádření se vztahuje § 509 odst. 2 zákona č. 40/1964 Sb. občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů.
6.5. Pokud prodávající před uzavřením smlouvy nebo, je-li smlouva uzavřena na základě objednávky kupujícího, před odesláním objednávky informoval kupujícího o tom, že vady lze uplatnit i u jiné osoby, považuje se jednání nebo opomenutí této osoby pro účely odpovědnosti za vady za jednání nebo opomenutí prodávajícího.
VII. Odstranění vad
7.1. Kupující má právo zvolit si odstranění vady výměnou věci nebo opravou věci. 2. Kupující nesmí zvolit způsob odstranění vady, který není možný nebo který by prodávajícímu způsobil nepřiměřené náklady ve srovnání s jiným způsobem odstranění vady, a to s přihlédnutím ke všem okolnostem, zejména k hodnotě, kterou by věc měla bez vady, k závažnosti vady a k tomu, zda by jiný způsob odstranění vady způsobil kupujícímu značné obtíže.
7.2. Prodávající může odmítnout odstranění vady, pokud oprava ani výměna není možná nebo by si vyžádala nepřiměřené náklady s přihlédnutím ke všem okolnostem, včetně okolností uvedených v bodě 7.1 druhé věty.
7.3. Prodávající věc bezplatně opraví nebo vymění v přiměřené lhůtě poté, co kupující vadu vytkl, a to na vlastní náklady a aniž by tím kupujícímu způsobil vážné obtíže, s přihlédnutím k povaze věci a účelu, pro který kupující věc požadoval.
7.4. Za účelem opravy nebo výměny je Kupující povinen věc předat nebo zpřístupnit Prodávajícímu nebo osobě dle § 622 odst. 5 zákona č. 108/2024 Sb. o ochraně spotřebitele a o změně a doplnění některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů. Náklady spojené s převzetím věci nese prodávající.
7.5. Prodávající dodá opravenou věc nebo náhradní věc kupujícímu na své náklady stejným nebo obdobným způsobem, jakým kupující dodal prodávajícímu vadnou věc, pokud se strany nedohodnou jinak. 6. Nepřevezme-li kupující věc do šesti měsíců ode dne, kdy ji měl převzít, může prodávající věc prodat. Má-li věc větší hodnotu, prodávající předem upozorní kupujícího na zamýšlený prodej a poskytne mu přiměřenou dodatečnou lhůtu k převzetí věci. Bezprostředně po prodeji vyplatí prodávající kupujícímu výtěžek z prodeje věci po odečtení nákladů, které prodávajícímu důvodně vznikly při skladování a prodeji věci, pokud kupující uplatní právo na podíl na výtěžku v přiměřené lhůtě stanovené prodávajícím v oznámení o zamýšleném prodeji věci. Prodávající může věc zničit na vlastní náklady, pokud nebyla prodána nebo pokud předpokládaný výtěžek z prodeje nebude stačit ani na úhradu nákladů, které prodávající účelně vynaložil na uchování věci, a nákladů, které by prodávající nutně vynaložil na její prodej.
7.6. Prodávající je povinen při odstraňování vady zajistit odstranění věci a instalaci opravené věci nebo náhradní věci, pokud výměna nebo oprava vyžaduje odstranění vadné věci, která byla instalována v souladu s její povahou a účelem před tím, než se vada projevila. Prodávající a kupující se mohou dohodnout, že odstranění věci a instalaci opravené nebo náhradní věci zajistí kupující na náklady a riziko prodávajícího.
7.7. Při odstranění vady výměnou věci nemá prodávající nárok na náhradu škody způsobené běžným opotřebením věci a na odměnu za obvyklé užívání věci před její výměnou.
7.8. Prodávající odpovídá za vady vyměněné věci podle § 619 zákona č. 108/2024 Sb. o ochraně spotřebitele a o změně a doplnění některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů.
7.9. Kupující má právo na přiměřenou slevu z kupní ceny nebo může odstoupit od kupní smlouvy bez poskytnutí dodatečné přiměřené lhůty dle § 517 odst. 1 zákona č. 40/1964 Sb. Občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů, pokud
a)prodávající věc neopravil nebo nevyměnil,
b)prodávající neopravil nebo nevyměnil věc v souladu s § 623 odst. 4 a 6 zákona č. 108/2024 Sb. o ochraně spotřebitele a o změně a doplnění některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů,
c)prodávající odmítl odstranit vadu podle § 623 odst. 2 zákona č. 108/2024 Sb. o ochraně spotřebitele a o změně a doplnění některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů,
d)věc má stejnou vadu i přes opravu nebo výměnu věci,
e)vada je tak závažného charakteru, že odůvodňuje okamžitou slevu z kupní ceny nebo odstoupení od kupní smlouvy, nebo
(f)prodávající prohlásil nebo je z okolností zřejmé, že vadu neodstraní v přiměřené lhůtě nebo aniž by tím kupujícímu způsobil vážné obtíže.
7.10. Sleva z kupní ceny musí být přiměřená rozdílu mezi hodnotou prodávané věci a hodnotou, kterou by věc měla, kdyby byla bez vad.
7.11. Kupující nemůže odstoupit od kupní smlouvy podle bodu 7.9, jestliže kupující k vadě přispěl nebo jestliže je vada nepodstatná. Důkazní břemeno o tom, že kupující k vadě přispěl a že vada je nepodstatná, nese prodávající.
7.12. Pokud se smlouva týká koupě několika věcí, může kupující odstoupit od smlouvy pouze ve vztahu k vadné věci. Ve vztahu k ostatním věcem může od smlouvy odstoupit pouze tehdy, pokud nelze rozumně předpokládat, že by měl zájem na zachování ostatních věcí bez vadné věci.
7.13. Kupující je povinen po odstoupení od smlouvy nebo její části vrátit věc prodávajícímu na jeho náklady. Prodávající zajistí odstranění věci, která byla před tím, než se vada projevila, instalována v souladu s její povahou a účelem. Neodstraní-li prodávající věc v přiměřené lhůtě, může kupující zajistit odstranění a dodání věci prodávajícímu na jeho náklady a nebezpečí.
7.14. Při odstoupení od smlouvy vrátí prodávající kupní cenu kupujícímu nejpozději do 14 dnů ode dne vrácení věci prodávajícímu nebo po prokázání, že kupující věc prodávajícímu odeslal, podle toho, co nastane dříve.
7.15. Prodávající vrátí kupní cenu Kupujícímu nebo vyplatí Kupujícímu slevu z kupní ceny stejným způsobem, jakým Kupující zaplatil kupní cenu, pokud se Kupující výslovně nedohodne na jiném způsobu úhrady. Veškeré náklady spojené s úhradou nese Prodávající.
7.16. Prodávající nemá nárok na náhradu škody způsobené běžným opotřebením věci a na odměnu za obvyklé užívání věci před odstoupením od kupní smlouvy.
VIII. Odpovědnost za vady digitálního plnění
8.1. Obchodník odpovídá za vady digitálního plnění, které má digitální plnění v době dodání a které se projeví do dvou let od dodání, jedná-li se o digitální plnění, které je dodáno jako samostatná věc nebo jako soubor jednotlivých věcí.
8.2. Obchodník odstraní vadu digitálního plnění v přiměřené lhůtě poté, co spotřebitel vadu vytkl, a to bezplatně a bez toho, aby to spotřebiteli působilo závažné obtíže s ohledem na povahu digitálního plnění a účel, pro který spotřebitel digitální plnění požadoval.
8.3. Obchodník může odmítnout odstranění vady, pokud odstranění vady není možné nebo by obchodníkovi způsobilo nepřiměřené náklady s ohledem na všechny okolnosti, zejména na hodnotu, kterou by digitální plnění mělo bez vady, a na závažnost vady.
IX. Odpovědnost za vady služby
9.1. Zhotovitel odpovídá za vady věci při jejím převzetí objednatelem.
9.2. Projeví-li se vada v průběhu 24 měsíců ode dne, kdy měl objednatel věc převzít, má se za to, že věc byla vadná již v době předání. To neplatí, je-li prokázán opak nebo je-li tato domněnka neslučitelná s povahou věci nebo vady.”
X. Závěrečná ustanovení
10.1. Tento reklamační řád tvoří nedílnou součást Všeobecných obchodních podmínek a Zásad ochrany osobních údajů a Oznámení o ochraně osobních údajů na těchto webových stránkách. 2. Dokumenty – Všeobecné obchodní podmínky a Zásady ochrany osobních údajů a Oznámení o ochraně osobních údajů této Webové stránky jsou zveřejněny na doméně Webové stránky Prodávajícího.
10.2. Tento Reklamační řád je platný a účinný okamžikem jeho zveřejnění na Webových stránkách Prodávajícího dne 27.08.2024